Paul Ricard - 21-23/07

Onder de zeer warme omstandigheden in het zuiden van Frankrijk werd op het circuit Paul ricard de 5de ronde van het TCR europe kampioenschap verreden. Na een korte pitstop in Magny-cours woensdag om terug het gevoel te krijgen in de wagen ging de reis verder richting het zuiden. Het hele weekend lang was de zon van de partij en liepen de temperaturen binnen in de cockpit zeer hoog op. De eerste training vooraf aan het seizoen vond plaats op hetzelfde circuit, en was het nog zoeken naar het juiste gevoel op de baan. Dus zonder al te hoge verwachtingen ging Kobe het circuit op.
Precies op de middag werd op vrijdag de eerste training verreden onder een stralende zon en 35°C. Het doel van FP1 was om de limieten op te zoeken en een long run te voltooien om zo de setup te kunnen maximaliseren voor de races. Uiteindelijk wist Kobe de 2de tijd neer te zetten achter teamgenoot en TCR veteraan Tom Coronel.

Voor FP2 zouden ze het plan volgen wat al voor heel het jaar van toepassing is, een paar rondes in het begin van de sessie op oudere banden, om dan halverwege de sessie een pitstop te maken voor 2 nieuwe banden op de voor as. Kobe wist meteen in de eerste ronde op zijn nieuwe banden een zeer snelle ronde tijd neer te zetten en besloot terug de pits in te duiken en de laatste 5 minuten toe te kijken vanaf de pitwall. Een goede gok om zijn banden te sparen voor de rest van het weekend draaide goed uit en wist FP2 zelfs nog op P1 te eindigen met een voorsprong van over 3 tiende van een seconde.

Zaterdag ochtend de kwalificatie en zaterdag avond om 19 uur race 1. Geen drukke agenda dus tussen de sessies verkoeling gaan zoeken in het zwembad ;). Om de nieuwe banden te sparen voor de races en Q2 besloot Kobe om samen met zijn engineer Q1 te rijden op de banden van FP2. Deze strategie werd ook toegepast door zijn teamgenoten en gingen alle auto's van Comtoyou door naar Q2. Om niet met meer compensatie gewicht mee te nemen richting Monza dan zijn concurrenten kon Kobe niet voluit gaan in Q2 en moest hij tevreden zijn met een 3de plaats.
Race 1 was een relatief rustige race waar ik goed van mijn plek afkwam en als 2de richting de 1ste bocht ging. Bij het aanremmen van bocht 1 zat ik vast achter de raceleider en kon mijn teamgenoot mij nog uitremmen aan de buitenkant. Helaas dook er vanaf het begin een technische fout bij de auto op en kon ik nooit een aanval plannen op de auto's voor mij. Uiteindelijk wist ik nog op P3 te eindigen binnen ander halve seconde van de winnaar en na een ronden lang gevecht Tom Coronel achter mij te houden!

Voor race 2 waren alle kleine problemen met de auto opgelost en ging Kobe alles geven voor een top resultaat! Deze keer mocht hij starten vanaf P8 vanwege de reversed grid. De lampen gingen uit en hij schoot uit de startblokken. Hij had een zeer goede start en kon bij het aanremmen van de eerste bocht een aanval plaatsen op P2. Hij koos ervoor om voorzichtig de eerste sector door te komen en ging dus van zijn gas af om contact te vermijden. Helaas verloor hij hierdoor enkele plaatsen en zakte hij terug naar P5. Maar met 2 bochten later vond hij zich al terug op P4 voorbij de Fransman Comte. Op het lange rechtstuk richting bocht 8 bleef hij in de slipstream tot het laatste moment en wist zo in de remzone zijn teamgenoot Baldan buitenom uit te remmen. Met nu nog 2 concurrenten voor hem was het belangrijk om rustig te blijven en slim te rijden.

Een gevecht tussen P1 en P2 creëerde kansen voor Kobe om "The Macedonian rocket) in te halen in de laatste bocht. En 1 bocht later zette Kobe zich al zij aan zij met de Hyundai van Levente en ging er voorbij! Vanaf toen was het de taak om rustig te blijven en de banden onder controle te houden. Dat lukte en na een super teamwork kwam hij over de finish met meer dan 4 seconden voorsprong!
Gem. 157,9 Km/uur
52 Rondes
1ste Plaats
2.12.704

Contact

Je kan ons bereiken op het telefoonnummer: +32 470 04 56 17 of mailtje sturen naar het volgende mailadres: kobe@kobepauwels.be

Sponsors

Een dikke merci aan alle sponsors om deze droom waar te maken. Als je deze jongeman wilt bijstaan in zijn carrière mag je altijd iets laten weten.

Dit kan je doen door ons te bellen of gewoon een mailtje te sturen. De contact gegevens vind je hierboven of helemaal onderaan de website.

logo 1
logo 2
logo 3
logo 4
logo 5
logo 6
logo 7
logo 8
logo 1
logo 2
logo 3
logo 4
logo 5
logo 6
logo 7
logo 8
logo 1
logo 2
logo 3
logo 4
logo 5
logo 6
logo 7
logo 8